NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Logiczna] Box Breaker
Autor Wiadomość
Wirtualność 
Bohater


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 313

18050 Prestiż
Wysłany: 26-11-2009, 18:55   [Logiczna] Box Breaker

Dzisiaj w szkole, na biologii, całkiem przypadkiem, sobie rysując to co mi wpadnie do głowy wpadł mi również pomysł na grę na podstawie tego co rysowałem. :)

Cóż, więc na czym ta gra powinna polegać?
Na niszczeniu skrzynek pewnym działkiem plazmowym. Czemu plazmowym, nie pytajcie mnie, w każdym razie można też dać inne. Będę jednak opierał się o tą plazmę. ;)

Niszczeniu skrzynek? Czyli to jest strzelanka, gdzie przeciwnicy są skrzynkami?
...Niezupełnie. Jest to gra logiczna. Działko musimy odpowiednio kierować, przy czym i przy strzale, i przy ruchu zużywana jest energia, którą mamy określoną ilość na początku. Poza tym, żeby było trudniej, trzeba też odpowiednio przenosić skrzynki za pomocą chwytaka, a każdy nim ruch i zmiana z powrotem na działko również kosztuje energię. Całość z kolei toczy się z widoku platformowego (popularnie: z boku), a skrzynki reagują na grawitację.

Czyli z tego można wywnioskować, że gra musi mieć jakąś super fizykę, aby ją zrobić?
Nie. Wszystko porusza się po polach, na przykład jedno naciśnięcie klawisza w prawo przeniesie chwytak/działko o jedno pole w prawo. Skrzynka zajmuje jedno pole. Dobrze by też było, gdyby skrzynki poruszały się ruchem płynnym a nie skokowym (mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi :P ).

Dobra, ale samo przenoszenie skrzynek i strzelanie w nie mając jedynie określoną ilość energii nie daje raczej dużej dawki rozrywki bez urozmaicenia.
Może nie. Dlatego każdy inny ruch zajmuje inną ilość energii, a sama gra ma parę typów skrzynek.

Typy skrzynek? A jakie to są?
- Drewniana skrzynia - zwykła skrzynia, którą można zniszczyć w każdy sposób, prócz poprzez zgniecenie :P
- Metalowa skrzynia - skrzynia, którą można zniszczyć jedynie poprzez materiał wybuchowy (patrz niżej).
- Betonowy klocek - nie da się go w żaden sposób zniszczyć. Nie jest wymagane jego zniszczenie.
- Ołowiany klocek - nie da się go w żaden sposób zniszczyć, podnieść oraz popchnąć.
- Bateria - zniszczenie jej powoduje wystrzelenie pioruna do góry. Jeżeli trafi w nasze działko - zwraca nam się energia za strzał.

Drewniana i metalowa skrzynia mogą zawierać również następujące przedmioty wewnątrz:
- Ładunek wybuchowy - po zniszczeniu takiej skrzyni, wszystkie, które znajdują się obok (max. 7, zakładając, że pocisk musiał skądś przyjść :P ) również zostają zniszczone. Skrzynie te mają na sobie białą nalepkę z napisem TNT.
- Antymagnetyczny przedmiot - takich skrzyń nie da się podnieść ani popchnąć chwytakiem. Takie skrzynie są pomalowane na niebiesko.
- Ładunek elektryczny - po zniszczeniu wystrzeliwuje 2 pioruny - jeden w lewo, drugi w prawo. Takie skrzynie mają na sobie żółtą nalepkę z czarnym piorunem.
- Antymagnetyczny ładunek wybuchowy - połączenie ładunku wybuchowego z antymagnetycznym przedmiotem. Skrzynie takie są pomalowane na niebiesko i mają na sobie białą nalepkę z napisem TNT.
- Pojemnik z antymaterią (dlatego pojemnik, żeby w drewnianych skrzyniach też mógł być :P ) - zniszczenie tego pojemnika robi małe "bum". Nie wolno go zniszczyć. Zniszczenie jego powoduje również zniszczenie naszego działka i chwytaka, a także budynku, a więc poziom wtedy należy zacząć od początku. Skrzynki takie mają na sobie czerwoną nalepkę z żółtym wykrzyknikiem.

Znaki/napisy nie muszą być czytelne, ważny jest kolor nalepki.

A o co chodzi dokładniej z tą inna ilością energii dla każdego ruchu?
- Ruch w lewo/prawo - 1 pkt
- Ruch w górę/dół (dla chwytaka) - 1 pkt
- Zmiana narzędzia chwytak - działko i odwrotnie - 1 pkt + ruch w górę dla chwytaka (chwytak musi być zawsze na samej górze przed zmianą, działko nie, bo zawsze tam jest :P )
- Chwycenie/puszczenie - 1 pkt
- Ruch w górę/dół/lewo/prawo z trzymaną skrzynią - 2 pkt
- Popychanie skrzyń chwytakiem (nie trzeba ich chwytać by przenosić :P ) - 2 pkt
- Popychanie skrzyń chwytakiem z trzymaną skrzynią - 3 pkt
- Wystrzelenie plazmy - ? pkt (zależne od poziomu, w każdym jest podane ile energii wykorzystuje taki strzał)

Jakiś concept-arcik może?
A czemu nie dwa?
http://yfrog.com/06conceptartcp
Obydwa zamieściłem na jednym obrazku ;P

Ta kula mi nie przypomina plazmy/ten chwytak się tak naprawdę nazywa *tutajnazwa*.
A jak miałem to inaczej nazwać prócz plazma/chwytak, jak akurat nic innego nie przychodziło mi na myśl? :|

Mam nadzieję że wystarczająco się nagadałem. Jakieś sugestie? Pytania? Ocena? Krytyka? Wszystko możecie pisać na temat tego pomysłu w tym temacie. :)

Aktualizacja 1: Dodanie baterii, zmiana ilości energii dla wystrzału plazmy.
 
     
Swarmer 
Sierżant
władca Swarm Games


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 104

1306 Prestiż
Wysłany: 22-01-2011, 18:06   

Widzę że nikt nie odpisywał przez dwa lata i mam nadzieję, że nie dopuszczam się nekropostingu. Pomysł fajny. Myślę że spróbuję coś takiego zrobić, jeśli ty nie chcesz (szczerze mówiąc już zacząłem ;) ). I mam jeszcze inne pomysły:
-Pioruny z ładunków elektrycznych mogą iść w 4 strony;
-Antymateria może być na tyle niestabilna, by upuszczenie jej wiązało się z jej wybuchem;
-Można dodać bomby, których będziemy mieli określoną ilość na poziom

No, to tyle. Mam nadzieję że moje pomysły też są ciekawe ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group