NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] Kolizja przeciwników
Autor Wiadomość
Wiltualny
Szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 4

61 Prestiż
Wysłany: 20-10-2018, 16:45   [Fusion] Kolizja przeciwników

Witam, tworzę grę w której przeciwnicy przychodzą grupowo, są to te same obiekty.
Zna ktoś z Was sposób na to by przeciwnicy nie nakładali się na siebie tylko po prostu wypychali się nawzajem?
Próbowałem użyć po prostu opcji "bouncing" ale efekty tego nie są takie jakie być powinny, ponieważ wszystkie obiekty dotykające się zaczynają wariować zamiast po prostu jedna się przesunąć.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: MMF Express
Pomógł: 35 razy
Posty: 644

18047 Prestiż
Wysłany: 21-10-2018, 23:25   

Musisz zrozumieć jak działa CF i selekcja obiektów po czym zamiast odbijania możesz użyć sprawdzenia czy obiekty się na siebie nakładają i jeśli tak to wycofać je o 1 pixel wstecz przy pomocy pętli zależnie od kierunku nakładania się na siebie danych instancji.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 22-10-2018, 15:37   

Jakiego ruchu użyłeś? Bouncing z ruchem bouncing ball powinno działać. Może masz wrogów zbyt dużo i kiedy przeciwnik się odbija od innego, to od razu wpada na kolejnego od którego musi się odbijać i nie jest w stanie sobie znaleźć miejsca?

[ Dodano: 22-10-2018, 16:48 ]
Możesz zamiast bounce wypróbować akcję stop. Do tego potrzebowałbyś dodatkowe zdarzenie, które będzie zatrzymanych wrogów startować w losowych momentach z być może losowym kierunkiem, żeby znów na siebie nie weszli.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 22-10-2018, 21:01   

Można też nie kombinować. Najprościej nadać wszystkim ruch fizyczny Physics Bouncing Ball i zostawić dotychczasowe zdarzenia. Trzeba tylko jeszcze zaznaczyć "Fixed angle" w ustawieniach ruchu wroga. Efekt będzie o wiele lepszy, wręcz idealny (poza sytuacją, gdzie wróg nałoży się na obiekt, który goni, tam już musi zajść śmierć czy coś podobnego, można też dać dodatkowy Bounce).

EDIT: patrz: https://www.dropbox.com/s..._enemy.mfa?dl=1 (ruch myszą)
_________________
:razzugly:
 
     
Wiltualny
Szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 4

61 Prestiż
Wysłany: 26-10-2018, 07:57   

Dzięki Panowie za udzielenie pomocy, dzięki Wam wiem już jak się za to zabrać.
Pozdrawiam.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 26-10-2018, 12:21   

Wypada więc jeszcze napisać jakie rozwiązanie Ci pomogło, na wypadek gdyby ktoś inny miał ten sam problem.
 
     
Wiltualny
Szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 4

61 Prestiż
Wysłany: 27-10-2018, 10:15   

Najłatwiejszy sposób wydał mi się ten od @msg z Physics Bouncing Ball, więc to jego sposób wykonałem i działa to perfekcyjnie. Ale naprawdę dziękuję wszystkim za pomoc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group