Crazy vs. NeTraY vs. Sunflower vs. Sporek vs. Ludwig |
Autor |
Wiadomość |
Sunflower
Bohaterka
Główny edytor:
Posty: 100
29218 Prestiż
|
Wysłany: 28-03-2014, 19:20
|
|
|
Cytat: | nawiązywać ma po prostu do oryginału zasadami bądź bohaterami |
Czyli inaczej mówiąc zarówno gra Pacmano-podobna, w której wirus zjada kolejne fragmenty przestrzeni dyskowej, jak i epicki erpeg Finalo-podobny, w którym sterujemy Pacmanem, powinny przejść. Oczywiście, epicki erpeg z wirusem w roli głównej bez żadnych odniesień już nie przejdzie. |
|
|
|
|
NeTRaY
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 91
1745 Prestiż
|
Wysłany: 28-03-2014, 22:02
|
|
|
Zasadniczo ma się kojarzyć, bądź luźno nawiązywać, bez trzymania się za pośladki i zaglądania sobie w talerz, ma być dowolnie i kreatywnie.
[ Dodano: 30-03-2014, 18:50 ]
No to taki mały progress report
[ Dodano: 30-03-2014, 18:59 ]
A tak poważnie to mam już
* projekt gry (w tym zaplanowany gameplay, pomysł na AI)
* założony projekt, główne klasy rozplanowane
* zaczątek edytora poziomów
Teraz muszę zrobić jakiś debug renderer do tego, żeby sprawdzić czy to w ogóle zadziała i podstawy gameplaya tam ogarnąć, tak by to było i grywalne i w miarę wymagające od gracza.
W zależności od czasu, albo będzie prosty pixart do tego dorobiony (wersja minimum) lub proste 3d (wersja max). I tyle
[ Dodano: 31-03-2014, 02:37 ]
A taki mam edytor poziomów i kampanii:
|
|
|
|
|
Natie
Bohaterka
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 380
10110 Prestiż
|
Wysłany: 31-03-2014, 19:34
|
|
|
Zapowiada się poważnie. :)
Największy dylemat mam co do AI. Czy wiecie że tradycyjny PacMan miał cztery rodzaje zachowań dla czterech duszków? Takie pseudo-charaktery. |
_________________ ... |
|
|
|
|
NeTRaY
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 91
1745 Prestiż
|
Wysłany: 31-03-2014, 19:50
|
|
|
W pierwszej naszej bitwie (kiedy większość z Was śmigała jeszcze raczkując, a ja myślałem, że Crazy to klawy gostek) używałem A* zarówno do gonienia jak i uciekania, poziom trudności określałem jako liczba pól, które widzi duszek, więc np w przypadku prostego poziomu trudności duszek widział na 5 pól, co ruch każdy z duszków szukał najkrótszej drogi do pacmana i jeżeli była ona krótsza niż te 5, to zaczynał go gonić, podobnie z ucieczką, tylko duszek wybierał pierwszy pasujący kierunek inny niż najkrótsza droga do naszego pacmana.
Teraz robię trochę inną grę, więc AI robię zupełnie inaczej, w tej grze moje potworki będą miały 5 trybów:
Patrolowanie - pacman poza zasięgiem wzroku - duszki śmigają wszędzie byle minimalizować zawracanie, bo to będzie nędznie wyglądać - moje duszki są facetami i są zdecydowane oraz nie zachowują się jak kobity w sklepie z torebkami,
Pościg - zauważony pacman zaczynam go gonić,
Alert - gdy jeden z duszków zobaczy pacmana, powiadamia inne o miejscu, w którym go zobaczył. Trzeba pamiętać, że od naszej poprzedniej bitwy czasy się zmieniły i moje duszki zostały wyposażone w GPSa i radio
Ucieczka - czyli ratuj się kto może
Zastanawiam się jeszcze czy na większych mapach nie dodać "kamerki", czyli punkt na mapie, który gdy zauważy pacmana powiadamia duszki - zobaczę jak z czasem oraz jak to wpłynie na poziom trudności.
Taki mam plan |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 31-03-2014, 20:27
|
|
|
A* Do pięciu pól długości? W ciasnych korytarzach?
To chyba największy overkill ze wszystkich jakie widziałem. Przecież zwykły BFS wystarczy - ba, zwykle będzie wydajniejszy, bo nie ma otwartych przestrzeni |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
NeTRaY
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 91
1745 Prestiż
|
Wysłany: 31-03-2014, 20:48
|
|
|
Na wyższych poziomach trudności brał większą odległość, aż do pełnej ścieżki, to raz, a dwa 8 lat temu implementując Astara w C++ i gierkę 3d w sdlu byłem z siebie tak dumny, że overkillowanie miałem w głębokim poważaniu |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 31-03-2014, 22:26
|
|
|
NeTRaY napisał/a: | W pierwszej naszej bitwie (kiedy większość z Was śmigała jeszcze raczkując, a ja myślałem, że Crazy to klawy gostek) używałem A* zarówno do gonienia jak i uciekania, poziom trudności określałem jako liczba pól, które widzi duszek, więc np w przypadku prostego poziomu trudności duszek widział na 5 pól, co ruch każdy z duszków szukał najkrótszej drogi do pacmana i jeżeli była ona krótsza niż te 5, to zaczynał go gonić, podobnie z ucieczką, tylko duszek wybierał pierwszy pasujący kierunek inny niż najkrótsza droga do naszego pacmana.
Teraz robię trochę inną grę, więc AI robię zupełnie inaczej, w tej grze moje potworki będą miały 5 trybów:
Patrolowanie - pacman poza zasięgiem wzroku - duszki śmigają wszędzie byle minimalizować zawracanie, bo to będzie nędznie wyglądać - moje duszki są facetami i są zdecydowane oraz nie zachowują się jak kobity w sklepie z torebkami,
Pościg - zauważony pacman zaczynam go gonić,
Alert - gdy jeden z duszków zobaczy pacmana, powiadamia inne o miejscu, w którym go zobaczył. Trzeba pamiętać, że od naszej poprzedniej bitwy czasy się zmieniły i moje duszki zostały wyposażone w GPSa i radio
Ucieczka - czyli ratuj się kto może
Zastanawiam się jeszcze czy na większych mapach nie dodać kamerki, czyli punkt na mapie, który gdy zauważy pacmana powiadamia duszki - zobaczę jak z czasem oraz jak to wpłynie na poziom trudności.
Taki mam plan |
Jejku xD To moje SI jest mocno zaawansowane, a przynajmniej póki co jest xD - ruch 4 kierunkowy i losowo wybiera kierunek gdy dochodzi do krawędzi, i jeszcze dorabiam, że goni gdy go zauważy i tyle, nie mam co kombinować xD (znaczy, to gonienie to tylko bieg w kierunku gracza, a potem jak mu się nudzi to tyle xD) |
_________________
|
|
|
|
|
Ludwig
Plutonowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 96
2294 Prestiż
|
Wysłany: 05-04-2014, 22:26
|
|
|
Jak tam postępy nad gierkami? |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2014, 13:33
|
|
|
A ja mam pytanie - zagralibyście w grę co jest dubbing amatorski xD ? To bym zrobił, bo zawsze chciałem to zrobić, ale w sumie nie wiem czy poświęcać na to czas. |
_________________
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 1411
40082 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2014, 13:55
|
|
|
Sporek napisał/a: | zagralibyście w grę co jest dubbing amatorski? |
Z pewnością zagrałbym. Nawet z miłą chęcią, jeśli dubbing nie będzie ZBYT amatorski - to znaczy np. nie zatrudnisz nastolatka przed mutacją do dubbingowania dorosłego. |
_________________ |
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 06-04-2014, 14:31
|
|
|
msg napisał/a: | Sporek napisał/a: | zagralibyście w grę co jest dubbing amatorski? |
Z pewnością zagrałbym. Nawet z miłą chęcią, jeśli dubbing nie będzie ZBYT amatorski - to znaczy np. nie zatrudnisz nastolatka przed mutacją do dubbingowania dorosłego. |
No ok, to postaram się dodać do tej gry dubbing jak zostanie trochę czasu, bo w sumie tylko 2-3 postacie będą to tam Zrobię 2 wersje - bez dubbingu i z jak kogoś będzie razić, bo to takie eksperymentalne będzie. |
_________________
|
|
|
|
|
Ludwig
Plutonowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 96
2294 Prestiż
|
|
|
|
|
Sporek
Bohater Producent Wody w Proszku
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
|
Wysłany: 03-05-2014, 23:18
|
|
|
Ok, przez małe nieporozumienie z moim mózgiem, ogłaszam, że nic nie zrobię Zrobiłem grafiki i projekty plansz i nic tylko robić, ale już mi się nie chce, nie mam poczucia czasu coś przez ten maj. Na PW mogę wysłać grafiki tylko jakie mam, nic więcej nie mam xD |
_________________
|
|
|
|
|
NeTRaY
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 91
1745 Prestiż
|
Wysłany: 04-05-2014, 12:33
|
|
|
Ja też tak jak Sporek muszę zwalkowerować, było blisko, ale się nie wyrobiłem z planem minimum, głównie przez robotę no i trochę przeceniłem moje zardzewiałe zdolności Blenderowe, gdzie każdy model jest dla mnie bólem
Projekt skończę, bo za dużo nad nim przesiadziałem i tutaj wrzucę, ale już jako ciekawostkę, a nie jako konkurs. |
|
|
|
|
Natie
Bohaterka
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 380
10110 Prestiż
|
Wysłany: 04-05-2014, 17:36
|
|
|
Czekajcie...to już dzisiaj? A mi się pokręciło że ustawiłam termin na tydzień po długim weekendzie (bo komu chce się cokolwiek robić w długi weekend...).
Jak to? Tyle walkowerów? Bez przesady, robimy coś z tym? Ja nie chcę mojego projektu rzucić w kąt! (którego do północy jednak absolutnie nie wykończę :P )
EDIT:
SERIO cisza? |
_________________ ... |
|
|
|
|
|