NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
animacja przed skokiem animacja po skoku
Autor Wiadomość
jaxoo22 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Fusion 2.5
Posty: 6

79 Prestiż
Wysłany: 10-01-2019, 05:38   animacja przed skokiem animacja po skoku

Witam uzywam PMO -

ogarnąłem klasycznie klawisz = skok,
przytrzymanie klawisza = wyższy skok.

Chciałbym zrobić tapnięcie klawisza do skoku bardzo małego, ale rozwiązania jeszcze nie wymyśliłem.
Obecnie poprawiam animacje dodając więcej klatek, aby upłynnić ruchy.

To są sprajty jednego ze skoków, załącznik.

2 klatki animacji z przodu to przygotowanie do skoku

2 ostatnie klatki to animacje po skoku

Nie wiem jak zrobić, aby po 2 klatkach animacji następował skok.... a kiedy gracz wyląduje to ostatnie klatki animacji po skoku.

Pozdro

12a.png
Plik ściągnięto 13076 raz(y) 23 KB

 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 10-01-2019, 10:14   

Ja bym pewnie próbował podzielić to na 3 osobne animacje.
Po naciśnięciu klawisza odtwórz animację "przygotowanie do skoku"
Animacja "przygotowanie do skoku" się zakończyła -> zmień animację na "skok" i wykonaj inne akcje, które faktycznie rozpoczną skok
Postać ponownie koliduje z podłogą -> ustaw animację "po skoku".

Może coś w ten sposób. Są co prawda jakieś zdarzenia pozwalające kontrolować pojedyncze klatki animacji, ale z głowy nie powiem jak ich użyć.
 
     
jaxoo22 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Fusion 2.5
Posty: 6

79 Prestiż
Wysłany: 10-01-2019, 10:33   

jarlfenrir napisał/a:
Ja bym pewnie próbował podzielić to na 3 osobne animacje.
Po naciśnięciu klawisza odtwórz animację przygotowanie do skoku
Animacja przygotowanie do skoku się zakończyła -> zmień animację na skok i wykonaj inne akcje, które faktycznie rozpoczną skok
Postać ponownie koliduje z podłogą -> ustaw animację po skoku.

Może coś w ten sposób. Są co prawda jakieś zdarzenia pozwalające kontrolować pojedyncze klatki animacji, ale z głowy nie powiem jak ich użyć.


Dokładnie mam to podzielone na 3 różne animacje. Takie rozwiązanie zupełnie nie działa chyba gdzieś coś robię źle. W teorii też mi się wydaje takie rozwiązanie, gorzej z implementacją. :(
dzięki za odp
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 11-01-2019, 20:34   

Musiałeś coś źle zrobić, bo ten sposób powinien zadziałać. Najlepiej pokaż kod.

[ Dodano: 11-01-2019, 20:53 ]
Zrobiłem przykład:
http://www.mediafire.com/...cation.mfa/file
Chyba jest ok. Skaczesz strzałką w górę. Przykład zrobiony w MMF2.

[ Dodano: 11-01-2019, 21:31 ]
Udało mi się zrobić to wszystko w jednej animacji, więc daję drugi przykład:
http://www.mediafire.com/...ation2.mfa/file
W pierwszym masz to rozbite na 3 animacje, tak jak pisał Jarlfenrir, w drugim wszystko jest w jednej, ale wymaga to jednego zdarzenia więcej, więc możesz wybrać, co wolisz.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 12-01-2019, 09:54   

Pierwszy przykład to dokładnie to, co miałem na myśli. Drugi może być problematyczny. Poleganie na konkretnych klatkach animacji zawsze powodowało u mnie bugi. W tym przykładzie jak zwiększyłem prędkość animacji na 100, to postać nie zawsze podskakiwała, tak jakby zdarzenie current frame of active == 2 nie zawsze zachodziło (animacja czasem przeskakuje bezpośrednio z klatki 1 na 3?). Dlatego polecam pierwsze podejście.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 12-01-2019, 10:08   

Może zachodzi wtedy frame skip i pomija niektóre klatki? W takim razie rzeczywiście lepiej użyć pierwszego sposobu.

[ Dodano: 12-01-2019, 10:22 ]
Sprawdziłem, rzeczywiście w drugim przykładzie po zwiększeniu prędkości na maksa zdarza mu się nie podskoczyć, choć bardzo rzadko - na jakieś 30 skoków może ze 2 razy. W każdym razie pierwszy sposób będzie bezpieczniejszy.

[ Dodano: 12-01-2019, 10:27 ]
Zrobiłem jeszcze jeden test - w ustawieniach aplikacji można wybrać frame rate. Im mniejsze się to ustawi w tym drugim przykładzie, tym częściej skok nie wychodzi, to tak w ramach ciekawostki. Domyślnie jest 50, po zwiększeniu na 100 skok chyba zawsze wychodzi, ale za to gra chodzi dwa razy szybciej, więc to raczej kiepskie rozwiązanie :P
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 12-01-2019, 13:31   

Dobrze wiedzieć. Czyli poleganie na konkretnych klatkach animacji jest wykonalne, póki szybkość animacji jest poniżej ilości FPS.
 
     
jaxoo22 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Fusion 2.5
Posty: 6

79 Prestiż
Wysłany: 13-01-2019, 19:00   

kamiledi15 napisał/a:
Musiałeś coś źle zrobić, bo ten sposób powinien zadziałać. Najlepiej pokaż kod.

[ Dodano: 11-01-2019, 20:53 ]
Zrobiłem przykład:
http://www.mediafire.com/...cation.mfa/file
Chyba jest ok. Skaczesz strzałką w górę. Przykład zrobiony w MMF2.

[ Dodano: 11-01-2019, 21:31 ]
Udało mi się zrobić to wszystko w jednej animacji, więc daję drugi przykład:
http://www.mediafire.com/...ation2.mfa/file
W pierwszym masz to rozbite na 3 animacje, tak jak pisał Jarlfenrir, w drugim wszystko jest w jednej, ale wymaga to jednego zdarzenia więcej, więc możesz wybrać, co wolisz.


Dzięki bardzo :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group