animacja przed skokiem animacja po skoku |
Autor |
Wiadomość |
jaxoo22
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 6
79 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2019, 05:38 animacja przed skokiem animacja po skoku
|
|
|
Witam uzywam PMO -
ogarnąłem klasycznie klawisz = skok,
przytrzymanie klawisza = wyższy skok.
Chciałbym zrobić tapnięcie klawisza do skoku bardzo małego, ale rozwiązania jeszcze nie wymyśliłem.
Obecnie poprawiam animacje dodając więcej klatek, aby upłynnić ruchy.
To są sprajty jednego ze skoków, załącznik.
2 klatki animacji z przodu to przygotowanie do skoku
2 ostatnie klatki to animacje po skoku
Nie wiem jak zrobić, aby po 2 klatkach animacji następował skok.... a kiedy gracz wyląduje to ostatnie klatki animacji po skoku.
Pozdro
12a.png
|
|
Plik ściągnięto 13076 raz(y) 23 KB |
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2019, 10:14
|
|
|
Ja bym pewnie próbował podzielić to na 3 osobne animacje.
Po naciśnięciu klawisza odtwórz animację "przygotowanie do skoku"
Animacja "przygotowanie do skoku" się zakończyła -> zmień animację na "skok" i wykonaj inne akcje, które faktycznie rozpoczną skok
Postać ponownie koliduje z podłogą -> ustaw animację "po skoku".
Może coś w ten sposób. Są co prawda jakieś zdarzenia pozwalające kontrolować pojedyncze klatki animacji, ale z głowy nie powiem jak ich użyć. |
|
|
|
|
jaxoo22
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 6
79 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2019, 10:33
|
|
|
jarlfenrir napisał/a: | Ja bym pewnie próbował podzielić to na 3 osobne animacje.
Po naciśnięciu klawisza odtwórz animację przygotowanie do skoku
Animacja przygotowanie do skoku się zakończyła -> zmień animację na skok i wykonaj inne akcje, które faktycznie rozpoczną skok
Postać ponownie koliduje z podłogą -> ustaw animację po skoku.
Może coś w ten sposób. Są co prawda jakieś zdarzenia pozwalające kontrolować pojedyncze klatki animacji, ale z głowy nie powiem jak ich użyć. |
Dokładnie mam to podzielone na 3 różne animacje. Takie rozwiązanie zupełnie nie działa chyba gdzieś coś robię źle. W teorii też mi się wydaje takie rozwiązanie, gorzej z implementacją.
dzięki za odp |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8519 Prestiż
|
Wysłany: 11-01-2019, 20:34
|
|
|
Musiałeś coś źle zrobić, bo ten sposób powinien zadziałać. Najlepiej pokaż kod.
[ Dodano: 11-01-2019, 20:53 ]
Zrobiłem przykład:
http://www.mediafire.com/...cation.mfa/file
Chyba jest ok. Skaczesz strzałką w górę. Przykład zrobiony w MMF2.
[ Dodano: 11-01-2019, 21:31 ]
Udało mi się zrobić to wszystko w jednej animacji, więc daję drugi przykład:
http://www.mediafire.com/...ation2.mfa/file
W pierwszym masz to rozbite na 3 animacje, tak jak pisał Jarlfenrir, w drugim wszystko jest w jednej, ale wymaga to jednego zdarzenia więcej, więc możesz wybrać, co wolisz. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 12-01-2019, 09:54
|
|
|
Pierwszy przykład to dokładnie to, co miałem na myśli. Drugi może być problematyczny. Poleganie na konkretnych klatkach animacji zawsze powodowało u mnie bugi. W tym przykładzie jak zwiększyłem prędkość animacji na 100, to postać nie zawsze podskakiwała, tak jakby zdarzenie current frame of active == 2 nie zawsze zachodziło (animacja czasem przeskakuje bezpośrednio z klatki 1 na 3?). Dlatego polecam pierwsze podejście. |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 8 razy Posty: 846
8519 Prestiż
|
Wysłany: 12-01-2019, 10:08
|
|
|
Może zachodzi wtedy frame skip i pomija niektóre klatki? W takim razie rzeczywiście lepiej użyć pierwszego sposobu.
[ Dodano: 12-01-2019, 10:22 ]
Sprawdziłem, rzeczywiście w drugim przykładzie po zwiększeniu prędkości na maksa zdarza mu się nie podskoczyć, choć bardzo rzadko - na jakieś 30 skoków może ze 2 razy. W każdym razie pierwszy sposób będzie bezpieczniejszy.
[ Dodano: 12-01-2019, 10:27 ]
Zrobiłem jeszcze jeden test - w ustawieniach aplikacji można wybrać frame rate. Im mniejsze się to ustawi w tym drugim przykładzie, tym częściej skok nie wychodzi, to tak w ramach ciekawostki. Domyślnie jest 50, po zwiększeniu na 100 skok chyba zawsze wychodzi, ale za to gra chodzi dwa razy szybciej, więc to raczej kiepskie rozwiązanie |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 12-01-2019, 13:31
|
|
|
Dobrze wiedzieć. Czyli poleganie na konkretnych klatkach animacji jest wykonalne, póki szybkość animacji jest poniżej ilości FPS. |
|
|
|
|
jaxoo22
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 6
79 Prestiż
|
Wysłany: 13-01-2019, 19:00
|
|
|
kamiledi15 napisał/a: | Musiałeś coś źle zrobić, bo ten sposób powinien zadziałać. Najlepiej pokaż kod.
[ Dodano: 11-01-2019, 20:53 ]
Zrobiłem przykład:
http://www.mediafire.com/...cation.mfa/file
Chyba jest ok. Skaczesz strzałką w górę. Przykład zrobiony w MMF2.
[ Dodano: 11-01-2019, 21:31 ]
Udało mi się zrobić to wszystko w jednej animacji, więc daję drugi przykład:
http://www.mediafire.com/...ation2.mfa/file
W pierwszym masz to rozbite na 3 animacje, tak jak pisał Jarlfenrir, w drugim wszystko jest w jednej, ale wymaga to jednego zdarzenia więcej, więc możesz wybrać, co wolisz. |
Dzięki bardzo |
|
|
|
|
|