Zamieszczam dwa proste poradniki |
Autor |
Wiadomość |
Vader
Chorąży Nastoletni emeryt
Pojedynki: być może
Pomógł: 5 razy Posty: 342
3177 Prestiż
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:56 Zamieszczam dwa proste poradniki
|
|
|
Taki mały, prostacki tutorial, Jak zrobić by nasza postać uderzała wroga
Potrzebne nam będą:
Postać z animacją uderzania
Wróg
Trochę wolnego czasu
Jak zrobić by nasza postać uderzała wroga? | N | Zdarzenia |
1 |
+ Repeat While Key is Pressed Ctrl
• Nasza Postać Change Animation Sequence bicie
|
2 |
+ nasza postać overlapping a wróg
+ nasza postać Animation Bicie is Playing
• wróg Destroy
|
Prosta rozmowa bez zastosowania Q&A
Potrzebne tam będą:
*Jakiś prosty kursor
*Postać z dwoma ruchami, platform i stopped
*Ludek z którym będziemy sobie gadać
*Active np.: szary z jakimś tekstem takim jak Wykonasz dla Mnie zadanie?
*Active np.: szary dymek (bez napisu)
*Active szary gdzie jest napisane np.: Nie
*Active taki sam tylko, że wpisujemy Tak
*Counter
Zacznijmy od wprawienia kursora w ruch
Jak zrobić rozmowę bez zastosowania Q&A | N | Zdarzenia |
1 |
+ Always
• Kursor X position to Xmouse, Y position to Ymouse
|
2 |
+ Ja Collisions Postać z którą gadam
• Ja Movement Stopped, create object Szary dymek z pytaniem (Czy wykonasz dla mnie zadanie?), Set Counter 1
|
3 |
+ Compare the counter to a value=1
+ Repeat While Key is pressed np.: spacja
• Dymek z pytaniem Destroy
• Create pusty dymek na tamtym miejscu gdzie był poprzedni
• Create Odpowiedź Nie na pustym dymku na dole
• Create Odpowiedź Tak na pustym dymku na górze
• Set counter to= 0
|
4 |
+ Kursor nakłada się na odpowiedź Nie
+ The mouse user clicks
• Pusty dymek, dymek z odp nie, dymek z odp tak Destroy
• ja position X to -10
• ja Movement Platform
|
5 |
+ Kursor nakłada się na dymek z odp. tak
+ The mouse user clicks
• Next Frame (na przykład)
|
Tą rozmowę bez Q&A wymyśliłem sam
"I to już koniec tej opowieści" |
Ostatnio zmieniony przez Vader 15-01-2011, 21:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 15-01-2011, 17:11
|
|
|
Tak właściwie to ideą kursów jest przedstawienie w prostej postaci czegoś, czego przeciętny użytkownik nie dostrzegłby po kilku dniach używania programu lub technik dotyczących specyficznych funkcji, które mogą okazać się przydatne.
Niestety wątpię czy ktokolwiek skorzysta z tego kursu - gdyż takie rzeczy poznaje się w przypadku pierwszej styczności z programem. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 15-01-2011, 17:21
|
|
|
Pierwsze pozwala zabijać plecami i to wtedy, gdy animacja dopiero się zaczęła (1 klatka).
Drugie korzysta z setek obiektów aktywnych, z czego każdy trzeba edytować z osobna. Bez sensu. |
|
|
|
|
|